Thursday, April 9, 2015

Kesihatan Ayah Part 4

7 April 2015:

finally, he's warded.. dah tak tertahan menanggung skt..ayah decide untuk ke hospital.  kami bwk ayah ke hospital Colombia seremban..

sampai2 terus ke emergency..tahan kat situ..lame sgt.. berejam..suppose bagi aku la..hosp tu kene la utamakan kanak-kanak dan warge emas..kesian ayah aku dok lame kt ctu..dengan sedunye yang non stop..dugaannn untuk kami...

setelah tunggu berejam-rejam, baru la dpt naek ward..tp ward sementare sbb katenye ward full..so tk pe la..dok la ctu dl..

tak lame tu, my bro in law call my sis bagi tahu ade sepupu dier koje kt lab hospital tu..sepupu dier ckp ikut result darah, ayah positive denggi..Allahuakbar..  kitorang pun terus ke lab jumpe sepupu akk..mmg platlet darah turun 110..normal 150.. tk pe dier ckp tunggu doc explain sbb tk settle lg blood test Nye..br check HB & denggi je..

Malam tu pulak doc yang handle ayah, Dr Ariffin jumpe kami explain condition ayah..

Doc advice untuk operation..tp ayah tk nk..

8 April 2015:

ayah buat CT scan..untuk check perkembangan kanser..after ct scan, kene xray pulak..

dalam tghari mcm tu, dr Hamid iaitu doc pakar bedah dtg untuk explain result.. he's also advice untuk operate.  tp ayah tk nak..then aku suro doc advice pe akan jd if tk operate:

"sel kanser boleh / akan membesar..usus akan tersumbat..sampai 1 tahap, pesakit tk boleh berak dan perut akan membuncit..dan akan sampai mase usus akan pecah sbb tk dpt menampung bahan2 yang tersumbat. "

aku tgk ayah dgr je tp tk de perasaan..so macam mane,,,???dier sendiri tk sayang diri dier...kami dah tak tau nk buat ape..kami nk dier tau ape akn jd kalo dibiarkan mcm tu..tp bile doc da explain mcm tu pun, dier still buat2 tk tau...so bile ayh da wat derk je, doc pun tk pakse.. just ckp klo tk nk operate, kite tunggu denggi ok..pastu boleh discharge.  hurmmm... syukur kanser masih di stage 2-3..tidak merebak ke paru2..

9 April 2015

Dah 2 hari aku cuti..so arini aku koje la..kang pe lak org ckp..tp aku mintak permission boss untuk balik awal..tk de la awal sgt.. 3.30 ptg cmtu br aku gerak blk.. 4.40 ptg camtu aku sampai kedai sbb ank2 tengah makan time tu.. 5.30 petang baru gerak ke hosp..jem pulak 6.30 baru sampai..sempat la jumpe doc..
platlet darah ayah turun 90..semlm 95 katenye..so tk boleh discharge lg..


Belanje gambo sket...Aktiviti kami di hospital..

Muke kene pakse tido

kebulur time ni...sebaek di tudung pink dtg bwk mknan,..Nasik arab 2 bungkus..tp kongsi 8 orang..

Khaliq tk de koje amek gmbo baby hasya...kesian dier demam time ni..

muke kene pakse senyummmm...
 

No comments:

Post a Comment