Sunday, March 22, 2015

Anugerah Khimat Cemerlang (APC)..

Sok sek sok sek dengan APC 2015..

Cawangan aku tahun ni ramai gak tecalon..tp 3 org je yg dpt.. yang tak dapat tu tk pe la..mungkin rezki..yg tk tercalon mcm aku ni mmg lgsg tk layak la kan..mane tk nye..byk el, byk mc, tk nk g oberseas, outstesen bwk ank, koje mls buat..so utk ciri2 mcm aku ni kem salam ajo nk merase APC tu ye..klo nk tercalon utk APC, keje kene superb..utk membuktikan koje2 superb dan menjadi kesayangan bos, punch kad kene seperti di bawah...:




hahaha..canggih tk..ni la buktinye klo nk tercalon APC..tp kite pker positive.dier outstesen. g meeting. g jumpe menteri..ko hado..ini bukan jelez..nnt de pulak yg kate aku jelez..idok ye..anugerah akhirat yg paling pnting..ini semua dunia..dunia semata...lihatla dunia..
 
yang aku pertikaikan disini ialah... kenape kalo aku yang tk de kat tmpt, bos mencarik..tk puas ti..nk bajet aku monteng..pd hal punch kad aku punye cntik...
owh lupe...sbb aku ni byk kelemahan seperti disebut di atas..so punch kad tidak mmbuktikan ko koje bagus or tk...so adekah klo punch kad aku seperti di atas, bos akan assume aku pun seperti tuan empunye kad??idok same sekala ye tk...atenye teman ni tk baguih kann...ini baru utk sebulan nye punch kad..end of month, tuan empunya kad pun tulis la mane2 dier pegi utk ari2 yg dier tk punch tu..so boss pejam mate sign..shubahat tu shubahat..ngn aku2 sekali dikire shubahat sbb biarkan perkare2 cani berlaku kt opis ni..ni baru sorang hokeyyy..
 



source WIKI:
Anugerah khidmat cemerlang adalah anugerah yang diberikan kepada seseorang anggota bagi menghargai dan mengiktiraf sumbangan kerana kualiti/kuantiti sumbangannya melebihi daripada keperluan tanggungjawab biasa bagi jawatannya. Penghargaan ini juga bertujuan menjadikan anggota berkenaan sebagai contoh dan daya penarik kepada lain-lain anggota untuk sama-sama meningkatkan lagi taraf perkhidmatan demi mencapai matlamat organisasi.

 
Kriteria
  1. Mendapat prestasi 85% ke atas;
  2. Telah disahkan ke dalam jawatan;Anggota mestilah bebas daripada dikenakan sebarang tindakan tatatertib;
  3. Anggota yang telah dinaikkan pangkat hendaklah berkhidmat tidak kurang dari tiga (3) tahun dengan tahun permulaan pertama yang diambil kira adalah pada tahun berikutnya; iaitu sebagai misalannya seperti berikut :.
    1. anggota yang mendapat kenaikan pangkat pada 1.1.1998, hanya akan dipertimbangkan dalam tahun 2001 untuk penganugerahan pada Disember 2001;
    2. begitu juga jika tarikh naik pangkat anggota ialah 1.7.1998, anggota juga layak dipertimbangkan dalam tahun 2001 untuk penganugerahan pada Disember 2001 dan;
  4. Anggota yang telah mendapat Anugerah Khidmat Cemerlang hendaklah berkhidmat tidak kurang dari selama lima (5) tahun perkhidmatan dengan tahun permulaan pertama diambil kira adalah pada tahun berikutnya, sebagai misalannya seperti berikut:-
"Anggota yang mendapat Anugerah Khidmat Cemerlang pada Disember 1996, akan dipertimbangkan dalam tahun 2002 untuk penganugerahan pada Disember 2002"

 

source JPA:

Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC)

1. Apakah dasar atau syarat pemberian Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC)?


Mengikut Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam (PKPA) Bil. 2 Tahun 2002, syarat pemberian APC kepada seseorang pegawai adalah seperti berikut:

  • Genap setahun berkhidmat pada hari terakhir tahun penilaian;
  • LNPT 85% dan lebih layak dipertimbangkan; dan
  • Mengambil kira kegiatan dan sumbangan pegawai.

hahaha..aku siap gugel ape itu APC..so no wonder la dpt ye tk...akn ku contohi tuan empunye kad itu..eh..mane leh..da la aku ni time koje memaen....curik tulang..bfast sejam..lunch kua awal..mane la keberkatan rezki tu..klo aku jd sperti pegawai di atas, lg la bergande2 tk berkat nnt..astaghfurullah..pe  la nk jd ngn aku ni...
 
ok...that's all..hehehe..
 
 

No comments:

Post a Comment